• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 018
Poäng
4 807
Blev faktiskt väldigt rörd tills slutet av texten och sen så sken man upp av insikten av att det bara var en dröm.Härligt typ ditt undermedvetna som säger till dig och kämpa och inte ge upp.Drömmen gav dig nog pånyttfödd inspiration?
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
547
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
Va jobbigt med ångest men va stolt över dig själv och ditt tålamod du haft att lita på processen. Har respekt för det du skriver och det låter som en psykiskt påfrestande situation som pågått i flera år det kan inte varit lätt.Skönt att du börjar se ljuset i tunneln och att du nu äntligen kan börja bearbeta och läka.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
Jepp, det tar tid. Har varit "skuldfri" i ett halvår, och det händer att jag fortfarande får stress om det kommer något vitt kuvert i brevlådan, haha. Men det blir faktiskt bättre med tiden, och man kommer på sig själv med att man inte tänkt på ekonomin på en hel dag eller två, och då blir man paff med tanke på hur stor plats den frågan tog för bara några månader sedan. Jag tror aldrig jag kommer helt att bli av med det. Bränt barn, och allt det där. Man förändras - kanske ibland till och med till det bättre - av motgångar.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
Förstår att den gav dig ångest. Du är en kämpe och får mig att orka känner ibland att jag vill ge upp
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
Du är fantastisk Myra
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Drömmen gav mig mest ångest när jag väl smält den under dagen. Gudarna ska veta vad jag har slitit och inte under ett par år utan under många år! För inte så länge sedan var siktet inställt på att klara en dag i taget. Hjärnan fick aldrig tid att vila eller återhämta sig! Pengarstress dygent runt! Nu när man börjar se ljuset i tunneln och situationen är inte alls så illa som den har varit så tror jag att hjärnan börjar bearbeta och läka.
Det är så kropp och hjärna fungerar. När den är mitt uppe i kaoset så pumpar adrenalin och andra systemhöjande saker och överlevnadsinstikten styr. När du slappnar av så kommer tröttheten och kroppen får möjlighet att bearbeta.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 018
Poäng
4 807
Det är så kropp och hjärna fungerar. När den är mitt uppe i kaoset så pumpar adrenalin och andra systemhöjande saker och överlevnadsinstikten styr. När du slappnar av så kommer tröttheten och kroppen får möjlighet att bearbeta.
Onekligen är det så, är så fruktansvärt trött, hjärnan känns som inbäddat i bomull. Minst några ggr per dag tänker jag efter ifall jag kan ha missat ngn viktig betalning och tänker mkt på om ngn av oss skulle bli långvarigt sjuk så är det kört!!!
Sen ska bolånet omförhandlas i augusti, försöker hinna avsluta så många skulder som möjligt men det är inte så att det finns stort utrymme att lägga pengar på det. Kör på med snöbollen.
Ja ja den som lever får se vad som händer framåt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 018
Poäng
4 807
Den här månaden har jag kunnat betala ALLA räkningar.
Tog betalfri månad av Resurs och betalade extra på Wasa och Marginalen.

Släckte helt skuld till Captum (två av två)
Nästa månad ska Wasa kredit släckas.

Har uppdaterat skuldpärmen, flyttat om en del skulder som minskat så de hamnar i rätt storleksspann.
Kollat genom vilka skulder kommer försvinna närmaste tre och sex månaderna. Det ger alltid lite extra pepp att ha koll framåt.

Till dig som kämpar förtvivlat vill jag säga att det ordnar sig! Så länge hjärtat slår så finns det en väg framåt. även om du nu tumlar i totalt mörker så kommer det att bli bättre.

Glad Valborg alla <3
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Den här månaden har jag kunnat betala ALLA räkningar.
Tog betalfri månad av Resurs och betalade extra på Wasa och Marginalen.

Släckte helt skuld till Captum (två av två)
Nästa månad ska Wasa kredit släckas.

Har uppdaterat skuldpärmen, flyttat om en del skulder som minskat så de hamnar i rätt storleksspann.
Kollat genom vilka skulder kommer försvinna närmaste tre och sex månaderna. Det ger alltid lite extra pepp att ha koll framåt.

Till dig som kämpar förtvivlat vill jag säga att det ordnar sig! Så länge hjärtat slår så finns det en väg framåt. även om du nu tumlar i totalt mörker så kommer det att bli bättre.

Glad Valborg alla <3
Så fina ord tack Myra. Just nu känns vägen att vandra lång. Du är fantastisk. Tog också betalfri månad men hos DNB annars kunde jag betala alla räkningar denna månad
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Onekligen är det så, är så fruktansvärt trött, hjärnan känns som inbäddat i bomull. Minst några ggr per dag tänker jag efter ifall jag kan ha missat ngn viktig betalning och tänker mkt på om ngn av oss skulle bli långvarigt sjuk så är det kört!!!
Sen ska bolånet omförhandlas i augusti, försöker hinna avsluta så många skulder som möjligt men det är inte så att det finns stort utrymme att lägga pengar på det. Kör på med snöbollen.
Ja ja den som lever får se vad som händer framåt.
Känns lite som att du är på väg in i en utmattning, var rädd om dig och lyssna på din kropp så att du inte hamnar i något som blir svårt att häva.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp